perjantai 30. joulukuuta 2016

Vuoden viimeinen valmennus

Eilen olimme Heinillä vuoden viimeisessä valmennuksessa, jonka pidimme taas kouluratsastuksen parissa. Valmennus meni ehkä paremmin kuin mulla koskaan on kouluvalkku mennyt ja olin todella tyytyväinen. Näihin treeneihin on siis hyvä päättää vuosi.

Aloitimme käynnissä samalla tavalla ja tehtävällä kuin aina ennenkin lähiiakoina. Käyntiä, voltteja ja takaosaa omalle paikalleen ja vähän vielä ulos. Näin siis saadaan hevonen kävelemään sisäpohkeen ympäri ja kuuntelemaan sitä. Tämä onnistui ihan kivasti ja Toivo käveli ehkä parasta käyntiä mitä mun kanssa ikinä. Toiseen suuntaan nenä punki ulos, jolloin se saa ilman Heinin muistutusta ja mun ehdotonta tarkkaavaisuutta uunotettua mua 100-0. Sekin suunta saatiin ihan ok kuosiin ja alettiin tekemään kahdeksikkoa ensin käynnissä ja sitten ravissa kera asetusten, taivutusten, avoväistöjen, suoristuksien ja lapojen hallinnan. Ravissa tehtävä sujui hyvin ja kun käytin edellistä ulkoapua, jolla käänsin, apuna väistättämisessä, hevonen oli heti valmis tehtävään ja teki todella hyvin väistöt varsinkin toiseen suuntaan.

Laukan sain myöskin tosi kivaksi ja varsinkin vasempaan kierrokseen se tuli todella nopeasti hyväksi, oikeallekkin, muttei kovin helposti. Jalka mun täytyy muistaa pitää vieläkin paremmin mukana pidätteissä, jotta Toivo jaksaa laukata pidätteidenkin läpi, eikä pudota raville. Muuten jalkaa alkaa olla ihan hyvin ja koulusatulan kanssa alapohkeen saa ilman kummoista vääntämistä kiinni. Myös käsiä täytyy tarkkailla, melkeimpä joka askellajissa, jotta ne pysyvät omalla puolellaan, enkä korjaa kädellä sisäpohkeen puutetta.

Näihin treeneihin oli hyvä lopettaa tämän vuode treenit. Kiitokset vielä kaikille mukana olleille, jatketaan ensivuosi samoin.

(oi ei, unohdin säätää kameran iso-asetukset ja moni kuva epäonnistui, eli saatte nyt vaan ihan muutaman kuvan treeneistä)




 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti