tiistai 1. joulukuuta 2015

joulukalenteri luukku 1

Eka luukku on nyt sit postaus lempihepoista mitä on tai on ollu. Alotan ihan tuolta vanhimmasta päästä.
Little eric "Erkki"
Erkki on 21 vuotias welsh pappa josta joskus tykkäsin joskus ihan hirveesti. Ratsastaessa se oli semmonen jukuripää että saatto vaan jäädä seisomaan johonkin kulmaan ja liimaantui siihen kiinni. Maastossa se oli ihan super kiva. Kerran me vähän jäätiin osastosta ja Erkki sai paniikin jaheitti mut rodeolla ojaan nokkospuskaan. Hoitaessa se oli myös ihan super, vaikkakin oli mestari karkaamisessa. erkki ei koksaan ollut miulle mikäänihan järkky tärkee mutta oli silloinen lempiheppani. Nykyään Erkki asuu muualla eläkkeellä.

V.K.Köpi "Köpi"
Mun eka hoitoheppa joka ei sitä kyllä kauaa ollu. En ees tiiä miks halusin sen hoitohepakseni. Nyt en osaa ees sanoo mitä hyvää tässä hepassa on mun makuun :D
Suutari
Tää on se hevonen joka repäs lähdöllänsä mun sydämmestä palan pois <3 Kun tutustuin Suutariin ekan kerran oli se jo 23 vuotias. Tunsin sen 5 vuotta ja hoidin ja kisasin 2 vuotta. Suutari oli nuoruudessaan oikea estehirmu ja kisasi 100 cm luokkia. Suokki ruuna oli nöyrä, kiltti, opetusmestari joka opetti satoja ihmisiä ratsastamaan, minä kuulun niihin. Suutarin kanssa sijoituin 65.555% HeC  sen ollessa 27 vuotias ja minä olin 11 v. Suutarin kanssa laukkasin, ravasin, kävelin,opettelin kääntämään, pysähtymään ja hyppäämään. Kisatkin se kyytsäs mua vai kuin monet. Valmennuksissa käytiin ja vaikka mitä, kunnes yhtäkkiä kun tulin koulusta, maailma romahti ja toi kaikki oli enää vaan pellkiä muistoja ja täynnä ikävää.

S.N. Katin Kulta "Kulta"
Kulta. yhdellä sanalla kuvattuna ruusukehai. Kullan kanssa kisasin vuoden melkein joka kisoista ruusukkeen tai kaks napaten, milli-talli cup 3. KT:n seuramestaruus 2. pukukisoista 1. Ei se tie tietenkään mikään ruusuinen oo ollut. Kullalta tipuin helposti alkuun 2-4 kertaa tunnilla. Kulta on mua eniten veiny eteenpäin. Mein viimeset yhdeksän kuukautta oli suunnilleen niin upeet et alkuun kisasin 50 cm ja viime kesänä starttasin ekan 90 cm puhtaalla radalla viel kaiken lisäksi.
Tuskan Toivo "Toivo"
Niin no Toivoon tutustutte sit tääl ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti