sunnuntai 3. tammikuuta 2016

#7 Maijan estevalmennus

Oltiin Toivon kanssa tänään hyppäämässä Maijan maneesilla, Maijan valvovan silmän alla. Toivo oli alkuraveissa ihan ok. Samoin laukassa. Hyppäämisen aloitettuani Toivo ei meinannut tapansa mukaan pysyä housuissaan ja oli vähän hermostunut ja vaikutti sille että toisella on muurahaisia housuissa. Maija sanoi että Toivon hypyt olivat tällä kertaa hyviä ja se oli ihan hallinnassa. Ainoa on se että oivo lähtee molempia pohkeita vastaan ihan missä suunnassa tahansa ja mitenpäin tahansa. Toivon erikoisuus on oikein bravuuriksi muodostunut takaperinväistö, aika mallikasta vai mitä?

      Mä sitten tietenkin aina munaan niin että pidätän sitä vahingossa vaikka se onkin ihan ok tahdissa. Se sitten taas johtaa huonoihin hyppyihin ja säätöön. lopussa sain piettuä itseni rentona ja hypyt olivat Maijan mukaan hyviä.



Asiasta kypäränvaihtoon. Mun kypärä sai pikku tärskyn tossa uudenvuoden aattona. Me oltiin menossa Emmin kanssa ilmansatulaa maastoon käveleen, koska Toivo oli rokotuslomalla. Käveltiin ja juteltiin siinä ihan rauhassa, kunnes hevoset lähtee vapain ohjin käynnistä niin lujaa eteen kun jaloista lähtee. En muista sen jälkeen muuta kun että kävelin tallille ja olin siellä äiti vei mut sairaalaan ja olin siellä. Sain aivotärähdyksen ja olin sairaalassa tarkkailussa. Hevoset siis pelästyi takana hiljaa tulevaa pyöräilijää. Pyöräilijä oli sit jääny siihen auttaan ja yrittäny nostaa mua ylös mut en pysyny pystyssä. Kun pysyin kävelin sekopäisenä yksin tallille.

Hevoset juoksi n. 5 km ja ajatelkaa, ne ei telonu itteensä, ohjat tai mikään muukaan ei tuhoutunut ja hepat ei onneksi tullut edes hikeen, että sinänsä onni onnettomuudessa. Huomenna karautan hööksiin ja horzeen ja tyhjennän koko kaupan, siitä lisää myöhemmin!

3 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus! Kirjoitit juuri sopivasti, kuviakin oli ihan kivasti, vaikka enempikään ei haittaisi ;) Sä ja Toivo sovitte hyvin yhteen <3 Kuka muuten ottaa kucat kun ratsastat? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pikkusisko, kaveri tai äiti, joten kuvien laatu sen mukainen :)

      Poista
  2. Kiva lukea tätä blogia. Toivo asusteli minun luonani muutaman vuoden. Näin, että pojalla on potentiaalia estepuolelle. Tsemppiä teille! Rapsutukset ihanalle Toivolle!

    VastaaPoista